Waarom nazorg?


Weglopende klanten kosten geld
Als adviseur en ondernemer ben je veelal gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten. Toch ligt de makkelijkste en meest voorspelbare bron van (nieuwe) inkomsten heel dichtbij: bestaande (loyale) klanten die bekend zijn met de organisatie. Ze kunnen de kurk zijn waarop jouw kantoor drijft en ze kunnen bovendien voor omzetgroei zorgen door;

  • Repeterend betaalde diensten af te nemen; denk aan verbouwen, verhuizen, verduurzamen, schadeverzekeringen en/of

  • Ambassadeurs te worden die voor nieuwe omzet zorgen door doorverwijzingen.




Zorgplicht
Onderhoud en nazorg bij een financieel product zijn belangrijk, bijvoorbeeld door periodiek te bekijken of het product nog bij de klantsituatie past. Wanneer je in een product hebt bemiddeld voor een klant, heb je tijdens de looptijd van het product een doorlopende zorgplicht. Die plicht vloeit voort uit de Wft ('Wft-zorgplicht'), artikelen 4:20 en 4:21.

Met de Actiefbeheerscan vul je eenvoudig het periodieke nazorg en beheer in. Maak gebruik van deze slimme tool en zorg voor een positieve klantervaring. jouw klant is tevreden en je hebt de klantgegevens weer bijgewerkt.



"Het actief informeren van klanten over de gevolgen van nieuwe of veranderende wetgeving voor hun verzekering of hypotheek is onderdeel van de zorgplicht van tussenpersonen."

Geschillencommissie van het KiFiD


Nazorg is belangrijk voor de klant én voor jou.

Nazorg / klantbeheer
Welke verantwoordelijkheden neem je om je bestaande klant actief en regelmatig te benaderen?

Oriëntatie
Op welke manieren kun je ervoor zorgen dat het advieskantoor en de medewerkers gevonden en gekozen worden door (potentiële) klanten?

Duurzame klant relatie
Hoe word je een financiële coach van de klant door in te spelen op relevante life events
van de klant?

Vertrouwen
Hoe zorg je ervoor dat klanten zich op hun gemak voelen en vertrouwen hebben in de dienstverlening van het advieskantoor?

Tevredenheid
Hoe zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn over de dienstverlening en dit ook gaan delen met anderen?



Al jaren geen klantcontact gehad?
Jouw nazorg nog niet structureel ingevuld?

Wellicht weet je niet waar je moet beginnen? Hoe ga je de klanten benaderen? Hoe organiseer je dat?

Met de Actiefbeheerscan bieden we je een slimme en makkelijk oplossing.



10 actiefbeheer scans beschikbaar



Start vandaag nog

Meld je direct aan en je ontvangt van ons de inloggegevens om te starten. We geven je een rondleiding door het systeem en helpen je op te starten met het benaderen van de eerste klanten.